Pages

Subscribe:

Sunday, February 1, 2009

Australia Open

Menang
An emotional Roger Federer after his loss to Rafael Nadal in the 2009 Australian Open men's final.

Rogger(World No.2)


Nadal(Word No.1)

Nak cerita sikit pasal Australia Open Grand Slam of Asia/Pacific yang baru habis kul 10.oo mlm tadi(1/2/09)...aku start menonton kat channel star sport dati pukul 5.00 ptg tadi and habis menonton kul 10.00 mlm.........final antara Rafael Nadal(world no.1) dan Rogger Federer(No.2)..masa perlawanan 4 jam 23 minit....dan telah dimenangi leh Nadal dengan keputusan

7-5, 6-3, 7-6 , 6-3,6-2...Si Roger nak memecahkan rekod Pete Sampres memenangi Grand Slam ke 14 kalinya...and si Nadal nak memenangi Grand Slam pertamanya kat gelanggang keras dan menjadi pemain Sepanyol pertama menang Australia Open .Ulasan yang diberi oleh semua orang (otai-otai tennis)kebanyakan mahu Rogger menang malam nie......Si Nadal nie jadi 'Under Dog ' kurang yang menjangkakan dia akan menang..maknanya orang beri harapan sikit je sebab masa dia main separuh akhir dia kalahkan rakan senegaranya Fernando Verdasco 5 set....dalam masa 5 jam 14 minit,rekod perlawanan paling lama dalam sejarah Australia Open setakat nie 6-7,6-4,7-6,6-7,6-4.Manakala lak si Rogger kalahkan Andy Roddick 3 set je 2-6,7-5,7-5 dan masa rehat sebelum final ada masa 2 hari..jadi masa rehat si Rogger nie panjang ler berbanding Nadal sehari je rehat sebelum final..Orang kata Nadal akan kalah sebab keletihan..belum sempat recover penat...

Aku nie dulu peminat Rogger.......2,3 tahun lepas ,dia jadi player no 1...sejak 2004......pastu dia asyik menang je..aku bosan lah pulak....tahta no.1 dia dirampas oleh Nadal pada tahun 2008,masa Wimbledon Championship 2008, Roger kalah dalam masa 4 jam 48 minit kalau tak salah aku 4-6,4-6,7-6,7-6,7-9 ,Si Nadal asalnya nie terror kat gelaggang tanah liat je selalu menang kat surface nie je..sampai di gelar King of clay...yang menyebab aku mula minat Nadal nie sebab gayanya ...dia suka menjeling oppenent dia..ada class...siut

Masa penyampain hadiah tadi masa runner-up( Roger) dipanggil ambil pinggat dia..pastu disuruh berucap.......dia tak boleh berucap.....dia menanggis......sedih pulak aku...tenggok dia...aku sian dia sebab satu masa dulu aku memang peminat dia.......sedih aku masa Rogger sebelum di naggis dia cakap ' ohh god it's killing me'..pastu dia mula menanggis..penonton beri sokongan..dan berikan tepukan gemuruh.....masa dia tak boleh berucap tu....Mc panggil Nadal ambil piala kemenangan...aku jeling kat tv tu tenggok muka Rogger masih menanggis... lepas ambil piala tu Nadal terus pergi ke Rogger lagakan kepala dia sambil peluk Rogger....Pastu si Rogger mula berucap dia puji Nadal dan ucapkan tahniah padanya....dan dia kata jumpa lagi tahun depan ..pastu si Nadal pun berucap dia puji Rogger sebagai pemain terbaik abad nie..Nie lah antara drama yang dapat aku tengok.....hari nie..sedih and gembira.....

0 comments:

Post a Comment