Pages

Subscribe:

Saturday, February 14, 2009

Training Boling Padang

nie gambar semalam sabtu 13.2.09 aku ambil gambar student girls tengah training..terlupa pulak aku nak ambil gambar sendiri...


Semalam 14/2/09..aku gie main boling padang kat kompleks belia dan sukan negeri johor,larkin. sebelah stadium tan sri hassan yunnos...mak iiiii dah lama tak pengang bowl...........dekat setahun..aku main semalam semua terkucil..malu siut......pastu kitaorang bawak ramai student.....dekat 16 orang staf ada 4 org campur aku, mail pakguard, azahari juruteknik fptek, dan last sekali prof.dr.saparudin pensyarah fkmp..diorang nie semua org baru...baru hari tu first main dgn pegang bowl ..tapi aku tengok walaupon baru main..sesetengahnya memang ada bakat semulajadi.....kadang2diorang pulak lebih terror dari aku selaku 'player universiti' masuk bakul lagi..student pulak yang aku kenal 2 orang je budak lama yang lebihnya girl..baru semalam baru kenal apa tu boling padang..baru lah senang cerita budak mentah dalam lawn bowls..huhuhu
Masa kitorang datang semalam..nak training...2 rink(istilah dlm lawn bown maksudnya 2 lorong) green(nie satu lagi istilah lawn bowls maksud padang dia ler) staf UTM tengah traning sama...so diorang pakai rink 1 dan 2 ,kitaorang pakai rink 3-6 ( standard rink ada 6 je)...masa sampai sempat ler aku salam dgn diorang tanya kabar ,aku memang kenal diorang..mana mungkin aku lupa dgn diorang sebab.....masa sukan staf 2007 team uthm kalah dgn diorang ler(peringkat kumpulan)...team fours aku pon kalah dgn team fours diorang pastu semua ahli team fours dia ada semasa latihan.......sedih aku beb sebab team aku yang gi sukan staf 2007 aku sorang je yg datang utk gi latihan..team fours aku pulak si saufi dah nak gi sambung belajar gi UK.....kemungkinan aku lak masa berlangsungnya sukan antara staf 2009 kat universiti mlaaysia tereangganu(UMT)..aku punya majlis persandingan maybe terkena tarikh tu.......tinggal ler 2 orang je team fours aku si suhaimi dgn zamri... nak pendekan cerita tengah best training dalam kul 12 lebih sorang staf UTM nie datang kat aku dia nak mintak buat friendly dgn kitaorang...........aku gabra ler sebab team aku mana ada..yg ada team student je..akutak konfiden....aku pangil si najib(student lama terror main boling padang selalu wakil sarawak )..aku cakap jib..cari student lelaki.....sebab staf utm mintak friendly....last2 dapat buat 2 acara fours dan pairs... aku tak main sebab tak konfiden....last2 resultnnya team kitaorg kena belasah fours uthm kk utm 1-12, pairs uthm kk utm 3-15...malu pon ada sestengah student yang main tu cakap diorang main tak jadi sebab kena saiko......... biasa ler tu masa kau main dgn diorg dulu pon aku kena saiko...................tapi yang uniknya......team staf utm dgn uthm nie..apa korang nak tahu tak? sebab kitaorang nie berguru dgn jurulatih yang sama EnYassin jurulatih negeri Johor..menarikkan....walau apa-apa pon kita musuh masa bertanding masa kat luar kita kawan....'Happy bowls'-istilah lawn bowls lepas habis main

2 comments:

PPKI said...

er..salam
tanya sket apa dah istilah bowl hidup?bowl hidup bila bowl kiss jack kan..pas tu apa fungsi bowl hidup tu..tibe2 dah lupa la..lama sgt x main..

Muhamad Azmi Bin Ali said...

w'salam.....
bowls hidup......kalau bowl tu masuk "longkang" tapi sebelum dia masuk "longkang" dia sentuh jack.....bowls hidup boleh dikira mata jika jack paling dekat dgn bowls tu..samada jack berada betul2 kat tepi "longkang" atau di dalam "longkang"
rasa-rasa macam gitu kot jawapannya

Post a Comment