Pages

Subscribe:

Monday, December 12, 2011

Ketinggalan





Tiba-tiba aku terasa  tertinggal dari segala sudut...............tempat kerja aku makin besar dan berkembang dengan bangunan besar-besar belaka,pelbagai rupa dan bentuk yang canggih...tapi aku rasa aku terpinggir dan tercicir dalam arus peubahan itu........kawan2 yg lain sudah berubah dari segi perubahan yang yg menuju ke hadapan dan masa depan yang lebih baik...aku rasa aku statik tak berubah....still  pada point yang sama. Terasa orang -orang  kat sini  tidak mengenali aku(kecuali orang lama-lama) kerana dikatakan tidak menonjol dari segi personaliti dan yang lain, terasa sedih apabila tiada kepercayaan yang diberikan....yang nampak pada wajah mereka adalah keraguan dan ketidakpercayaan semata-mata apabila melihat aku..... Terasa zero dalam hati, perlukan sesuatu untuk diisi..tapi aper yer....ahhhhhhhhhhhhhhhh...apsal terasa  ada yang tak complete nie.............besar sungguh ujian tuhan  pada aku...sanggupkan aku hadapinya...adakah aku akan tewas dgn ujian atau aku akan hadapi dengan tabah dan keperitan sehingga berjaya.....aku akan sahut cabaran tersebut walaupon terpaksa merangkak semula..setiap org telah ditentukan rezeki masing..jika tidak dpt didunia ada bahagian aku diakhirat(lagi istimewa ganjarannya)...jika berjaya aku akan tergolong dalam kalangan orang yang beruntung jika aku mengalah aku tergolong dalam golongan yang kerugian....aku tak suka termasuk dalam golongan yang tewas...ya Allah kuatkan hati dan iman hambamu  ini Amin..............

0 comments:

Post a Comment